ЖВПФК

Нові форми навчання майбутніх електриків

« Лінії електропередач, то кровоносні судини, нашого техногенного віку, вони забезпечують живодайним струмом гігантські мегаполіси, величезні підприємства, рухають багатотонні механізми, вони ж продовжують для нас день наповнюючи оселі благодаттю та спокоєм. Ми давно звикли до чашки гарячого ранкового чаю з рум’яними тостами, яскравого світла в кімнатах, улюблених телепередач та музики. На дворі тріщить мороз, а ми натискаємо кілька кнопок і насолоджуємося теплом   та затишком. Все так просто, звично, буденно, але за всім,  криється важка, щоденна робота енергетиків……..»

З таких слів в Жовтоводському промисловому коледжі Дніпропетровського національного університету іменні Олеся Гончара розпочався тиждень спеціальності «Монтаж та експлуатація електрообладнання  підприємств та цивільних споруд», присвячений 60-річчю навчального закладу та  Дню енергетика.

Участь в цих заходах також взяли спеціалісти енергетичної галузі підприємств міста, які люб’язно погодились виступити перед майбутніми фахівцями-електриками.

Про історію розвитку ДП «Східний ГЗК» та впровадження нового електроустаткування  цікаво розповів головний енергетик комбінату Шуміло Валерій Володимирович.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Випускники коледжу попередніх років повідомили про подальше навчання у ВНЗ ІІІ-ІV рівнів  акредитації та їх роботою на різних посадах, Дорошенко В.О., Савін О.О., Луговець А.Ю.   Була  відмічена роль твердих знань, практичних умінь, дисциплінованості, постійної роботи над собою  студента, а потім  молодого спеціаліста, для успішного оволодіння майбутньою професією    енергетика.

IMAG0300

Завершився  «Тиждень спеціальності МЕЕП» уроком на виробництві на підприємстві ТОВ «Восток-Руда», адміністрація якого дала дозвіл, а спеціалісти  відділу головного енергетика провели підготовчу роботу по його насиченому та цікавому проведенню.

Даний урок-екскурсія проводився згідно розпорядження директора коледжу № 35 від 20.11.14 р

В ході підготовки до уроку на підприємстві були виконані наступні організаційні заходи:

  • Отриманий письмовий дозвіл Генерального директора ТОВ «Восток-Руда» Касілова І.І.
  • Із заступником Генерального директора Устименком А.І узгоджені питання перебування учасників екскурсії на території  підприємства на та маршрут екскурсії;
  • Головним енергетиком Калесниковим Л.І. визначені підрозділи  підприємства та виробничі цеха, де планувалось ознайомлення майбутніх електриків групи МЕЕП-12 з електрообладнанням та технологією робіт.

Визначені досвідчені екскурсоводи   із числа адміністративно – технічного персоналу підрозділів:

  • начальник підстанції 35/6 кВ, Мясніков А.Б.
  • начальних компресорного цеху, Тюнін В.Ф.
  • енергетик збагачувальної фабрики, Стежка К.Н.
  • начальники дільниці підіймальних клітин шахти, Тюрмін С.В.

На початку заняття, викладач  Кущ Н.В. поставила перед студентами групи МЕЕП-12 завдання — отримати необхідну інформацію про впровадження інноваційних технологій на підприємстві. Студенти отримали групові та індивідуальні завдання.

В коледжі зі студентами проведений цільовий інструктаж з охорони праці завідувачем  виробничої практики Нором В.М., а на підприємстві вступний інструктаж провів спеціаліст з охорони праці Априщенко О.Д.

Впродовж уроку — екскурсії групу студентів постійно супроводжував заступник головного енергетика підприємства Мельник Сергій Вікторович.

Під час проведення інтегрованого заняття на підприємстві студенти ознайомились зі схемами електропостачання всього підприємства, його виробничими дільницями та роботою електрообладнання.

DSCN5351

Фотографії цього обладнання, які були зроблені в ході уроку будуть використовуватися в навчальному процесі.

Студенти із зацікавленістю слухали розповідь викладача та спостерігали за роботою електрослюсарів.

Після проведеного заняття студенти оформили звіти з дисципліни  «Електропостачання  підприємств та цивільних споруд», які перевірила та оцінила   викладач Кущ Н.В.

Зібраний студентами матеріал також буде використовуватися для виконання курсового та дипломного  проектування

Тож можемо зробити висновок, що урок на виробництві:

  • сприяє підвищенню рівня навченості студентів по спеціальним предметам;
  • значно розширює кругозір та уявлення студентів про свою майбутню професію;
  • формує в студентів уявленя про певні види трудової діяльності;
  • дає  змогу  показати  реальні  умови  роботи працівників різних сфер виробництва;
  • спрямовує студентів на порівнювання своїх можливостей з необхідними знаннями для успішного виконання певної роботи;
  • поглиблює знання студентів зі спеціальних предметів, які  вивчалися та розширює платформу для предметів, які необхідно буде вивчати;
  • заставляє  багатьох задуматись про подальше навчання у ВНЗ ІІІ – VI рівнів акредитації, щоб потім займати керівні посади адміністративно – технологічного персоналу підприємства.

Всі заходи, що проводяться в межах циклової комісії: конкурси, олімпіади, екскурсії є ефективними, а їх результати залежать від правильної організації і поставленої мети.

Вважаємо також, що кожна екскурсія на підприємство —  зміцнює зв’язок з виробництвом, дає змогу познайомитись зі своїми колегами по спеціальності та в подальшому отримувати від них посильну допомогу: консультації, рецензії дипломних робіт, обмін довідниковими матеріалами та інше.

Досвід роботи зі студентами коледжу підтверджує постулат, що краще один раз побачити, ніж 10 разів послухати. Тому урок-екскурсія, на наш погляд є одним з тих активних методів навчання, який допомагає покращити якість підготовки майбутніх спеціалістів.

Викладач ЕТЦ, Кущ Н.В.